Fröken Hansen

Living Life in STHLM

2011-06-12

Publicerad 2011-06-12 21:10:54 i Allmänt,

Kalasdag på Kolonin

Huvudvärken molade fortfarande när jag vaknade i morse. Tror nästan att de var ett litet migränanfall jag fick igår. Helt sjukt vad ont det gjorde. Så alla kakbottnarna jag hade planerat att göra igår kväll, behövde göras på morgonen istället. Totalt skulle 6 st bottnar göras till min Regnbågstårta, två var gjorda, så jag fick göra 4 till. Lila, blå, grön, gul, rosa och röd. Sedan skulle det vispas maräng... vilket gick sisdär, när man inte äger någon ordentlig elvisp/hushållsassistent. (Jag önskar mig en KitchenAid (rosa) alternativt en Kenwood) Tillslut gav jag upp, så det blev grädde högst uppe på tårtan och en maränggegga mellan alla lager, som tyvärr absorberades av dem och blev osynlig.. )
Så här fint blev det efter mycket svett & lite tårar
Jäkla maräng..
Efter kakbaket så bar det iväg ut på Kolonin, där nästan hela familjen Lundgren redan befann sig. Matti, Emi & Svea. Lina, Jonny, Ville & Lova. Krister & Kajsa. Och sist men inte minst Fridolf. Det blev tårtkalas i den härliga solen. Jag fick så fina presenter, helt underbart blev det!
Till och med Katten Fridolf kom ut och sjöng för mig
Tårt & Saft- kalas. Kan det bli mer sommar?

Vad alla blev överraskade av vad som gömde sig inuti den vita "gräddtårtan"
Mums! Garnerad med jordgubbar plockade på lotten
Solskensbarnet Svea sov under kalaset, men vaknade sedan och höll igång


En härlig dag på alla sätt & vis. Tusen tack allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken Hansen

En gång i livet ska man ha bott i Stockholm. Så varför inte nu?

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela